Rollespilsfabrikkens Sommerlejr 2024 - Sovesalsbilletter

Sovesal:
Barn 2350 kr.
Voksen 1100 kr.
Sponsor billetter 1250 kr.

Efter tilmelding og betaling, vil I modtage en kvittering, som indeholder et spørgeskema, som skal udfyldes før tilmeldingen er fuldendt.

Hvad er sommerlejren?

Rollespilsfabrikkens årlige Sommerlejr er for børn og forældre, som synes det er fedt at spille rollespil. På Sommerlejren arrangerer vi en masse korte rollespil (scenarier) med forskellige temaer – så som: klassisk fantasy, fremtid, zombie, sørøver, og meget mere. Der er altid mulighed for at spille brætspil, magic eller bare hygge.

I løbet af ugen bliver der også lavet nerf-arena, malet figurer, bygget rollespilsvåben og meget mere.

Deltagerne er typisk et sted mellem 6 og 16 år, de fleste dog mellem 9 og 13.

Sommerlejren bliver styret af Rollespilsfabrikkens frivillige afviklerhold samt de forældre der vælger at tage med, så man kan trygt sende sit barn alene på Sommerlejr. Er deltageren under 10 år er det dog en god idé, at der er en forældre eller en værge med til at støtte og vejlede barnet.

Sovemuligheder

På sommerlejren er der 3 forskellige slags sovepladser: værelser, sovesal og telt.
Værelsesbilletterne er typisk de mest eftertragtede, her får du en seng på enten et 2-mands værelse med egen håndvask, eller på et 6-mands værelse. Vi prøver så vidt muligt at holde familier samlet, men man kan f.eks. risikere at skulle dele et 6-mands værelse med 2 andre, hvis man er 4 i en gruppe. Der er mulighed for at skrive ønsker om værelsespladser i tilmeldingen (hvis man f.eks. har nogle venner på lejren, som man gerne vil dele værelse med).

Sovesalen er som du kender den fra lejrskolen - fyldt med køjesenge. Til gengæld er der ofte pladser til overs. Det kan være en god idé at tage ørepropper og en sovemaske med, hvis man ikke sover så tungt.

Der er også mulighed for at slå et telt op på lejren, så skal man købe en teltbillet. Man har selvfølgelig adgang til lejrens bade- og toiletfaciliteter. Der er begrænset plads til telte, og derfor også en øvre grænse for antallet af teltbiletter. Derfor opfordrer vi også folk til ikke at medbringe telte, der er større end nødvendigt.

Forventninger til forældre på sommerlejren

Forældrene på sommerlejren har en god tradition, for at være en aktiv del af lejren. De hjælper med at lave mad, rydde op, og giver gerne en hånd til scenarier, som romersk soldat, alien eller hvad end scenariet kalder på. De har selvfølgelig også tid til at hygge med deres børn og de andre forældre. Hvert år, opstiller vi også et forældrescenarie, så forældrene også har mulighed for at afprøve hvad rollespil kan, når børn ikke er med.

I år er der et lavere antal forældrebilletter end normalt. Vi elsker alle de aktive og engagerede forældre vi har på lejren, men den er først og fremmest til for børnenes skyld. Derfor oprfordrer vi jer, forældre, til højst at købe 2 voksenbilletter per familie.

Hvad er en sponsorbillet?

Som sponsor smider du lidt ekstra guld for at gøre oplevelsen endnu federe for sommerlejrens deltagere. Disse ektra kroner kan gå til at familie der er økonomisk trængt også kan sende deres børn på sommerlejr, eller flere rekvisitter til rollespillene.
En sponsorbillet giver præcis de samme muligheder og privilegier som en normal billet, så den er udelukkende til for, at støtte lejren og dem der skulle have brug for det.

Kommentarspor